Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Motivace praktických sester ke studiu na vysoké škole
FUNDOVÁ, Simona
V předložené diplomové práci se orientujeme na tři základní cíle. Prvním cílem je zmapovat zájem studentů oboru Praktická sestra o studium ošetřovatelství na vyšších odborných a vysokých školách. Úkolem druhého cíle je zjistit, jaký je zájem studentů oboru Praktická sestra o nástup do praxe. Třetí cíl je zaměřený na zájem studentů oboru Praktická sestra o nástup do povolání mimo zdravotnické obory. V teoretické části práce jsou popsány některé teorie motivace, vzdělávání sester, ošetřovatelská profese, osobnost zdravotníka, role sestry a význam vysokoškolského vzdělávání pro sestry. Empirická část diplomové práce je vytvořena prostřednictvím kvantitativního i kvalitativního výzkumného šetření. Výzkumné šetření se zaměřuje na budoucí směřování studentů oboru Praktická sestra a na faktory, které studenty ovlivňují při výběru konkrétní vysoké či vyšší odborné školy. Kvantitativní výzkumné šetření bylo provedeno technikou nestandardizovaného anonymního dotazníku. Dotazníky byly rozdány studentům na všech středních zdravotnických školách v Jihočeském kraji. Kvalitativní výzkumné šetření bylo zprostředkováno za pomoci polostrukturovaného rozhovoru. Rozhovory byly realizovány s deseti studentkami, které chtějí studovat ošetřovatelství na vysoké či vyšší odborné škole. V diplomové práci jsme dospěli k několika závěrům. Dozvěděli jsme se, že více něž polovina námi dotazovaných respondentů chce nadále studovat ošetřovatelství na vysoké či vyšší odborné škole. Oproti tomu méně, než čtvrtina respondentů chce nastoupit do praxe. Pokud chtějí studenti nastoupit do zaměstnání, volí ve většině případů povolání praktické sestry. Zbylá část respondentů, chce studovat jiné obory na vysoké či vyšší odborné škole. Hlavní důvod, který vede respondenty ke studiu ošetřovatelství na vysoké škole je navýšení kvalifikace a kompetencí. Práce poskytuje celkový pohled na problematiku budoucího směřování studentů oboru Praktická sestra. Výsledky výzkumného šetření mohou pomoci vysokým a vyšším odborným školám zmapovat problematiku budoucího směřování studentů oboru Praktická sestra. Též mohou nastínit faktory, které ovlivňují studenty při výběru studia ošetřovatelství na vysoké či vyšší odborné škole.
Užívání kokainu studenty na pražských vysokých a vyšších odborných školách: dotazníkové šetření
Tichá, Laura ; Kuda, Aleš (vedoucí práce) ; Minařík, Jakub (oponent)
Východiska: U rekreačního užívání kokainu v Praze během posledních let zaznamenáváme vzrůst, především mezi mladými lidmi v rámci společenských akcí. Prevalence užívání kokainu (podíl počtu jeho uživatelů k počtu všech jedinců ve sledované populaci) mezi studenty vysokých a vyšších odborných škol zatím však nebyla v rámci České republiky zkoumána. Cíle: Hlavním cílem bylo zmapovat prevalenci užívání v populaci pražských studentů vysokých a vyšších odborných škol a sekundárně poté zjišťovat pravděpodobné vzorce užívání a rozdíl v užívání s ohledem na odlišná studijní zaměření. Metody: Data byla získávána pomocí kvantitativního výzkumu v podobě dotazníkového šetření. Celkem se výzkumu zúčastnilo 1366 studentů, přičemž z bakalářských programů bylo vybráno 554 dotazníků, z magisterských 594 a z vyšších odborných škol se pak účastnilo 218 respondentů. Výsledky: Z výsledků je patrné, že celoživotní prevalence v populaci pražských vysokoškolských studentů a studentů vyšších odborných škol je 22 %. 42 % z těchto studentů užilo kokain během posledního roku a 34 % studentů během posledních třiceti dnů. Užívání kokainu dominuje hlavně mezi studenty s uměleckým zaměřením, kde má zkušenost s kokainem 46 % studentů, a naopak není moc časté mezi studenty lékařských a zdravotnických oborů a studentů se zaměřením...
Vyšší odborné školy ve vzdělávací soustavě
Bombera Piskačová, Lenka ; Lisnerová, Romana (vedoucí práce) ; Kitzberger, Jindřich (oponent)
NÁZEV: Vyšší odborné školy ve vzdělávací soustavě AUTOR: Ing. Bc. Lenka Bombera Piskačová, DiS. KATEDRA: Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Romana Lisnerová ABSTRAKT: Bakalářská práce se zabývá problematikou postavení odborného školství ve vzdělávací soustavě České republiky. První část poskytuje historický pohled a charakteristiku vyšších odborných škol. V práci je využito dostupných materiálů a databází na jejichž podkladě je vypracována SWOT analýza se silnými, slabými stránkami, příležitostmi a hrozbami v terciárním sektoru. V závěrečné části bakalářské práce je stanoveno zhodnocení a nastínění možných příležitostí pro budoucnost vyšších odborných škol. KLÍČOVÁ SLOVA: Vyšší odborná škola, terciární sektor, SWOT analýza, příležitosti, hrozby, transformace
Vyšší odborné školy ve vzdělávací soustavě
Bombera Piskačová, Lenka ; Lisnerová, Romana (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
NÁZEV: Vyšší odborné školy ve vzdělávací soustavě AUTOR: Ing. Bc. Lenka Bombera Piskačová, DiS. KATEDRA: Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Romana Lisnerová ABSTRAKT: Bakalářská práce se zabývá problematikou postavení odborného školství ve vzdělávací soustavě České republiky. První část poskytuje historický pohled a charakteristiku vyšších odborných škol. V práci je využito dostupných materiálů a databází na jejichž podkladě je vypracována SWOT analýza se silnými, slabými stránkami, příležitostmi a hrozbami v terciárním sektoru. V závěrečné části bakalářské práce je stanoveno zhodnocení a nastínění možných příležitostí pro budoucnost vyšších odborných škol. KLÍČOVÁ SLOVA: Vyšší odborná škola, terciární sektor, SWOT analýza, příležitosti, hrozby, transformace.
Sto let historie vzdělávání v průmyslové škole ve Volyni v letech 1914-2014
KOPKA, Ivo
Tato diplomová práce pojednává o vývoji volyňské průmyslové školy za posledních sto let (v letech 1914-2014). Vzhledem k dlouhé a bohaté historii této druhé nejstarší fungující průmyslové škole, bylo zmapováno posledních sto let. Dělení kapitol je podle změn názvu školy, kdy tato změna odráží i určitou společenskou situaci. V práci je popsán vývoj školy, její kapacitní problémy, které se dlouho řešily hledáním vhodného místa pro výstavbu a následnou stavbou školního areálu, problémy s ubytováním a stravováním žáků. Jsou zachyceny změny související se změnami politické situace, změny délky studia, vyučovaných oborů, aktivit žáků atd. Určitý prostor je věnován prezentaci školy na veřejnosti (soutěže, výstavy, semináře). V práci se objevují i některé zajímavosti, které dokreslují danou dobu. Práce čerpá zejména z archivních materiálů Státního okresního archivu Strakonice, almanachů a výročních zpráv školy a školních kronik. Tato práce by měla přispět ke zmapování dějin školství ve Volyni.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.